Zobacz Statystyki »

Największa baza systemów IT w rękach przedsiębiorców!

Firma Business Penetration & Consulting uruchomiła na portalu BPC-Guide.pl największą w Polsce bazę systemów IT. Obecnie baza zawiera blisko 200 rozwiązań informatycznych, które wspierają zarządzanie dużym i średnim przedsiębiorstwem 22 branż rynku – sektora produkcyjnego, handlowo-dystrybucyjnego oraz usługowego. Wspiera procesy decyzyjne w 14 obszarach zarządzania organizacją.

Rozwiązania w bazie należą, wg. danych Grupy BPC, do najczęściej analizowanych przez decydentów w latach 2015 – 2017. Najwięcej, bo ok. 80% projektów inwestycyjnych w tym okresie, dotyczyło wyboru systemu wpierającego zarządzanie całą organizacją oraz obszaru produkcyjnego – tj. planowania, harmonogramowania i monitoringu procesów produkcyjnych.

Pozostałe związane były głównie z wyborem systemów w obszarze logistyki i magazynu, obiegu dokumentów oraz analityki zarządczej. Monitorujemy ponad 400 projektów inwestycyjnych rocznie – mówi Sebastian Smiatek, dyrektor Działu Usług Doradczych w BPC Group – Ilość i rodzaj rozwiązań w bazie odzwierciedla poniekąd strukturę naszych usług doradczo – edukacyjnych.

Reprezentanci branży metalowej, maszynowej, motoryzacyjnej czy tworzyw sztucznych mogą wybierać wśród 80 sprawdzonych systemów IT. Równie bogate portfolio rozwiązań informatycznych dedykowane jest branży chemicznej, kosmetycznej, dystrybucyjnej czy chemii gospodarczej.

W chwili uruchomienia projektu około 80 kolejnych rozwiązań IT znajdowało się na etapie weryfikacji, a w niedługim czasie dołączone zostaną one do już udostępnionych.

Zgodnie z założeniami merytorycznymi w bazie znajdować się mają systemy informatyczne, które znalazły zastosowanie w praktyce zarządzania dużym i średnim przedsiębiorstwem oraz są samodzielnymi, kompleksowymi rozwiązaniami.

Użytkownicy powinni w szybki i łatwy sposób dotrzeć do informacji dotyczących obsługiwanych przez system baz danych, jego środowiska programistycznego oraz dostępnych wersji językowych. – Postawiliśmy nacisk na rozbudowę funkcjonalności, które ułatwią menadżerom nie tylko wybór rozwiązania ale też jego dostawcy – wskazuje Adam Gajda, IT Manager w BPC Group, odpowiedzialny za opracowanie struktury informatycznej bazy.

Do mocnych stron projektu można zaliczyć:
  1. Odwzorowanie różnych modeli sprzedaży rozwiązania. Przedsiębiorca na karcie rozwiązania znajdzie informację o tym, kto jest jego producentem (wraz z datą pierwszego wdrożenia systemu), która firma reprezentuje producenta na rynku polskim oraz sprzedaje i wdraża rozwiązanie.
  2. Podział oferty dostawcy na systemy informatyczne, które są jego autorstwa oraz te oferowane w ramach sieci dealerskiej.
  3. Podział wdrożeń referencyjnych na realizacje producenta oraz poszczególnych dostawców.

Baza systemów IT jest w pełni przystosowania do przeglądania jej za pomocą urządzeń mobilnych. W chwili obecnej producenci i dostawcy rozbudowują pakiety udostępnionych danych o wdrożenia referencyjne oraz wykazy dodatkowych, specjalistycznych możliwości systemów.

Zapraszamy do korzystania z nowej Bazy Systemów IT
03

Wskazówki BPC

Jak uniknąć błędów przy wyborze dostawcy?

Przykłady najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów w procesach wyboru dostawcy rozwiązań ERP. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pozwolą ich uniknąć.

1. SPRAWDŹ, CZY PRODUCENT REKOMENDUJE DOSTAWCĘ
Status partnerski jest rekomendacją, którą udziela producent dostawcy w obszarze sprzedaży i/lub wdrożenia danego rozwiązania. Informuje, czy dany dostawca posiada zespół wykwalifikowanych inżynierów, którzy będą w stanie zrealizować projekt, określa ilość i rodzaj kadry wdrożeniowej. Sprawdź, czy dostawca, który złożył ofertę, widnieje na stronach internetowych producenta, jaki posiada status partnerski. Dowiedz się u źródła (np. zadzwoń do producenta) czy rekomenduje dostawcę, jako swojego partnera handlowo-wdrożeniowego do współpracy z Twoim przedsiębiorstwem (wskaż branżę, profil działalności, wielkość, lokalizację).
2. ZWERYFIKUJ REFERENCJE OKAZANE PRZEZ DOSTAWCĘ
Referencja referencji nierówna. Dostawca mógł zaprezentować referencję, która dotyczy wdrożenia innego zakresu produktowego, lub też w ogóle nie została zrealizowana. Może wskazywać przykłady realizacji ERP dokonane przez producenta lub innego partnera handlowego. Poproś dostawcę o przedstawienie pełnych referencji wdrożenia ERP, zwróć szczególną uwagę na obszary merytoryczne objęte Twoim projektem np. produkcja, magazyn, mobilność. Dowiedz się, czy dostawca dokonywał wdrożeń samodzielnie, czy dokonywał wdrożeń z innym dostawcą uzupełniającym. Zadzwoń do wskazanych przedsiębiorstw i porozmawiaj z Członkiem Zarządu o zakresie wdrożenia, zweryfikuj jakość świadczonych usług.
3. ZŁY DOBÓR DOSTAWCÓW PREZENTUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
Na podstawie prezentacji przeprowadzonej przez dostawcę przedsiębiorstwo dokonuje oceny danego rozwiązania ERP. Może zdyskwalifikować rozwiązanie lub też w dalszym ciągu rozważać jego wdrożenie. Sprawdź, czy dostawca ma wystarczające kompetencje do dokonania prezentacji rozwiązania. Zwróć uwagę, czy posiada wymagane kompetencje do realizacji Twojego projektu i czy przypadkiem nie specjalizuje się w obsłudze innych branż.
4. ZAWIERZENIE MARCE
Przedsiębiorstwa chcą współpracować z dostawcą wiarygodnym, który zapewni solidną realizację procesu wdrożenia. Z założenia bardziej ufnie podchodzą do przedsiębiorstw korporacyjnych, które mogą pochwalić się kilkuset osobową kadrą pracowników, wieloma certyfikatami, wieloma referencjami i długoletnią obecnością na rynku. Sprawdź jednak, czy dostawca posiada zespół wdrożeniowy do obsługi twojego projektu. Może bowiem okazać się, że posiłkuje się podwykonawcami, a swoją kadrę przeznacza do realizacji większych i bardziej prestiżowych projektów. Możesz również odkryć, że w ogóle nie dysponuje kadrą w obszarze wybranego przez Twoje przedsiębiorstwo rozwiązania.
5. ZAWIERZENIE SŁOWOM DOSTAWCY
Na rynku dostępnych jest wiele źródeł, na podstawie których można poznać strukturę rynku, pozycjonować dostawców, zweryfikować kompetencje i ceny rozwiązań. Przedsiębiorcy natomiast mają skłonność do zawierzania dostawcom, ich opiniom na temat produktów konkurencyjnych. Znajdź czas na własną analizę rynku. Dotrzyj do raportów i stron internetowych, dzięki którym pozyskasz wiedzę na temat potencjału rynku i dowiesz się jak oceniane są rozwiązania. Załóż, że dostawca manipuluje informacją na swoją korzyść.
6. ZŁA KONSTRUKCJA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Jeśli źle zdefiniujesz problemy, nie będziesz mógł ich rozwiązać. Źle konstruując zapytanie ofertowe spowodujesz, że dostawca nie przekaże Ci informacji, które chciałbyś uzyskać. Skoncentruj się na problemach kluczowych obszarów merytorycznych, na opisaniu charakterystycznych zakresów prac dla Twojego przedsiębiorstwa. Nie wstawiaj do zapytania ofertowego zbyt dużej ilości pytań o funkcjonalności systemu, gdyż podniesiesz cenę projektu, a nadal nie zweryfikujesz możliwości rozwiązania. Nie pytaj o podstawowe funkcjonalności, które posiada każdy system, bo na tej podstawie nie będziesz w stanie dokonać selekcji rozwiązań.
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.