Zobacz Statystyki »

Kariera

Business Penetration & Consulting (BPC) współpracuje z osobami posiadającymi różne
kwalifikacje i doświadczenia zawodowe. Zarówno z wysokiej klasy ekspertami, jak i studentami.

Nadrzędnymi wartościami polityki kadrowej są:
  • Uznanie indywidualności osób reprezentujących różne środowiska, nieszablonowych i kreatywnych;
  • Optymizm i wytrwałość w dążeniu do celu;
  • Wysoka kultura osobista;

Obecnie Business Penetration & Consulting poszukuje następujących współpracowników:


REDAKTOR PROWADZĄCY WYDAWNICTW BPC GROUP
Miejsce pracy: Katowice

Opis stanowiska:
  • Planowanie i tworzenie kontentu merytorycznego dla Wydawnictw BPC GROUP;
  • Pozyskiwanie i opracowywanie materiałów prasowych;
  • Współpraca z partnerami biznesowymi firmy oraz ekspertami
    i analitykami zewnętrznymi;
  • Współpraca z grafikiem i Drukarniami;
  • Poszukiwanie nowych możliwości /kierunków rozwoju Wydawnictw BPC GROUP.

Oczekiwania wobec kandydatów:
  • Minimum 3 lata doświadczenia na podobnym stanowisku;
  • Umiejętność pozyskiwania, analizy i syntezy informacji
    z zakresu nowych technologii informatycznych;
  • Wykształcenie wyższe;
  • Lekkie pióro / sprawne posługiwanie się językiem polskim;
  • znajomość języka angielskiego na poziomie min. B2;
  • Kreatywność i determinacja w osiąganiu celów.


ANALITYK BIZNESOWY SYSTEMÓW ERP
Miejsce pracy: Katowice

Opis stanowiska:
  • Analiza i opis kluczowych procesów biznesowych przedsiębiorstwa ze wskazaniem wąskich
    gardeł przepływu informacji oraz identyfikacją nieefektywnych obszarów funkcjonowania firmy;
  • Identyfikacja potrzeb co do wymagań wobec Systemu Informatycznego klasy;
  • Opracowanie zapytania ofertowego, kryteriów wyboru rozwiązania ERP oraz oceny ofert.

Wymagania:
  • Minimum 3 lata doświadczenia na podobnym stanowisku;
  • Umiejętność pozyskiwania, analizy i syntezy informacji
    oraz przełożenia wymagań biznesowych na funkcjonalności w systemie;
  • Dobra znajomość systemów klasy ERP i zagadnień merytorycznych związanych
    z modułami: Finanse i Księgowość, Majątek Trwały, Obrót Towarowy, Produkcja, CRM;
  • Wykształcenie wyższe.


PROGRAMISTA / WEB DEVELOPER
Miejsce pracy: Katowice

Opis stanowiska:
  • Realizacja projektów informatycznych w środowisku web'owym, m.in. portali dedykowanych;
  • Manualne bądź półautomatyczne uzupełnianie treści na portalach internetowych (HTML, CSS, PHP).

Wymagania:
  • Bardzo dobra znajomość HTML, CSS oraz podstawowa znajomość JavaScript;
  • Dobra znajomość PHP (w tym OOP w niezbędnym zakresie), doświadczenie w realizowanych projektach;
  • Mile widziana znajomość jednego/kilku z popularnych framework'ów PHP, np. Zend, Symfony, Laravel, Kohana, etc.;
  • Podstawowe doświadczenie w obsłudze baz danych MySQL i/lub PostgreSQL, w tym z poziomu skryptów PHP;
  • Podstawowe doświadczenie w obróbce grafiki rastrowej, m.in. przy użyciu Adobe Photoshop;
  • Doświadczenie w pozycjonowaniu stron www, m.in. zasady SEO, planowanie i realizacja kampanii Google AdWords,
    skuteczna obsługa Google Analytics oraz Google Webmaster Tools (Search Console);
  • Rzetelność i dokładność w działaniu, dobra i metodyczna organizacja pracy;
  • Poczucie estetyki i gustu, umiejętność kreowania i stosowania konwencji w design'ie, znajomość zasad web usability;
  • Podstawowe umiejętności edytorskie, tj. poprawa błędów stylistycznych i interpunkcyjnych w materiałach pisanych.
03

Wskazówki BPC

Jak uniknąć błędów przy wyborze dostawcy?

Przykłady najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów w procesach wyboru dostawcy rozwiązań ERP. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pozwolą ich uniknąć.

1. SPRAWDŹ, CZY PRODUCENT REKOMENDUJE DOSTAWCĘ
Status partnerski jest rekomendacją, którą udziela producent dostawcy w obszarze sprzedaży i/lub wdrożenia danego rozwiązania. Informuje, czy dany dostawca posiada zespół wykwalifikowanych inżynierów, którzy będą w stanie zrealizować projekt, określa ilość i rodzaj kadry wdrożeniowej. Sprawdź, czy dostawca, który złożył ofertę, widnieje na stronach internetowych producenta, jaki posiada status partnerski. Dowiedz się u źródła (np. zadzwoń do producenta) czy rekomenduje dostawcę, jako swojego partnera handlowo-wdrożeniowego do współpracy z Twoim przedsiębiorstwem (wskaż branżę, profil działalności, wielkość, lokalizację).
2. ZWERYFIKUJ REFERENCJE OKAZANE PRZEZ DOSTAWCĘ
Referencja referencji nierówna. Dostawca mógł zaprezentować referencję, która dotyczy wdrożenia innego zakresu produktowego, lub też w ogóle nie została zrealizowana. Może wskazywać przykłady realizacji ERP dokonane przez producenta lub innego partnera handlowego. Poproś dostawcę o przedstawienie pełnych referencji wdrożenia ERP, zwróć szczególną uwagę na obszary merytoryczne objęte Twoim projektem np. produkcja, magazyn, mobilność. Dowiedz się, czy dostawca dokonywał wdrożeń samodzielnie, czy dokonywał wdrożeń z innym dostawcą uzupełniającym. Zadzwoń do wskazanych przedsiębiorstw i porozmawiaj z Członkiem Zarządu o zakresie wdrożenia, zweryfikuj jakość świadczonych usług.
3. ZŁY DOBÓR DOSTAWCÓW PREZENTUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
Na podstawie prezentacji przeprowadzonej przez dostawcę przedsiębiorstwo dokonuje oceny danego rozwiązania ERP. Może zdyskwalifikować rozwiązanie lub też w dalszym ciągu rozważać jego wdrożenie. Sprawdź, czy dostawca ma wystarczające kompetencje do dokonania prezentacji rozwiązania. Zwróć uwagę, czy posiada wymagane kompetencje do realizacji Twojego projektu i czy przypadkiem nie specjalizuje się w obsłudze innych branż.
4. ZAWIERZENIE MARCE
Przedsiębiorstwa chcą współpracować z dostawcą wiarygodnym, który zapewni solidną realizację procesu wdrożenia. Z założenia bardziej ufnie podchodzą do przedsiębiorstw korporacyjnych, które mogą pochwalić się kilkuset osobową kadrą pracowników, wieloma certyfikatami, wieloma referencjami i długoletnią obecnością na rynku. Sprawdź jednak, czy dostawca posiada zespół wdrożeniowy do obsługi twojego projektu. Może bowiem okazać się, że posiłkuje się podwykonawcami, a swoją kadrę przeznacza do realizacji większych i bardziej prestiżowych projektów. Możesz również odkryć, że w ogóle nie dysponuje kadrą w obszarze wybranego przez Twoje przedsiębiorstwo rozwiązania.
5. ZAWIERZENIE SŁOWOM DOSTAWCY
Na rynku dostępnych jest wiele źródeł, na podstawie których można poznać strukturę rynku, pozycjonować dostawców, zweryfikować kompetencje i ceny rozwiązań. Przedsiębiorcy natomiast mają skłonność do zawierzania dostawcom, ich opiniom na temat produktów konkurencyjnych. Znajdź czas na własną analizę rynku. Dotrzyj do raportów i stron internetowych, dzięki którym pozyskasz wiedzę na temat potencjału rynku i dowiesz się jak oceniane są rozwiązania. Załóż, że dostawca manipuluje informacją na swoją korzyść.
6. ZŁA KONSTRUKCJA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Jeśli źle zdefiniujesz problemy, nie będziesz mógł ich rozwiązać. Źle konstruując zapytanie ofertowe spowodujesz, że dostawca nie przekaże Ci informacji, które chciałbyś uzyskać. Skoncentruj się na problemach kluczowych obszarów merytorycznych, na opisaniu charakterystycznych zakresów prac dla Twojego przedsiębiorstwa. Nie wstawiaj do zapytania ofertowego zbyt dużej ilości pytań o funkcjonalności systemu, gdyż podniesiesz cenę projektu, a nadal nie zweryfikujesz możliwości rozwiązania. Nie pytaj o podstawowe funkcjonalności, które posiada każdy system, bo na tej podstawie nie będziesz w stanie dokonać selekcji rozwiązań.
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.
×

Zapraszamy do serwisu BPC Guide


Znajdziesz tam praktyczne informacje, które pomogą Ci wybrać zaawansowany system informatyczny dla Twojego przedsiębiorstwa.

Serwis zawiera aktualne informacje z rynku, referencje, wskazówki ekspertów, statystyki.

Zobacz Serwis

Redakcja BPC Guide


Rusza największa w Polsce baza systemów IT.
Do premiery pozostało:
Dni
Godziny
Minuty
Sekundy