Zobacz Statystyki »

Synergy Poland

Synergy Poland świadczy usługi doradcze na rzecz dostawców rozwiązań IT w obszarze zarządzania strategicznego oraz wzmacniania procesów sprzedażowych, takie jak:
  • Analiza SWOT: pozycjonowanie systemu IT na tle konkurencyjnych i alternatywnych rozwiązań;
    pozycjonowanie dostawcy na tle konkurencji; wyznaczanie domen strategicznych działalności;
  • Biznes plany: wybór kierunków, metod i narzędzi oddziaływania biznesowego;
  • Budowa kanałów sprzedaży; Weryfikacja kompetencji członków sieci dilerskich;
  • Szkolenia kadry menadżerskiej i handlowej w obszarze wzmacniania konkurencyjności firmy;
  • Asysta i wsparcie w rozmowach handlowych z przedsiębiorcami;
  • Wsparcie w pozyskaniu funduszy unijnych na zakup rozwiązań przez potencjalnych użytkowników;
  • Promowanie innowacyjnych oraz autorskich aplikacji software'owych.

Do chwili obecnej firma przeanalizowała kompetencje kilkuset dostawców IT obecnych na rynku polskim. Ponad 200 projektów zrealizowała na zamówienie wzmacniając pozycję konkurencyjną dostawców. Usługi wsparcia strategicznego oraz marketingowego dotyczyły rozwiązań informatycznych kilkudziesięciu klas systemowych m.in, APS, BI, BPM, CMMS, CMS, CRM, DMS, EAM, EIS, EFM, ERP, HRM, MES, MES, PLM, RCP, RFID, SCADA, SCM, SFA, WMS, WORKFLOW.

Oprócz doradztwa świadczonego w sposób zindywidualizowany Synergy Poland organizuje warsztaty i szkolenia dla przedsiębiorców. Działania edukacyjne prowadzone są w ramach BPC Training Centre. W ciągu ośmiu lat działalności zostało wyedukowanych w obszarze zagadnień informatycznych kilka tysięcy osób: reprezentantów rożnych sektorów rynku wywodzących się zarówno z kadr informatycznych, jak i poziomów decyzyjnych. BPC Training Centre zorganizowało kilkadziesiąt spotkań dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w rożnych częściach kraju. Firma posiada rekomendacje dostawców wiodących na rynku systemów informatycznych potwierdzające wysoką jakość świadczonych usług, a także profesjonalizm w obszarze dostosowania rozwiązania IT do potrzeb przedsiębiorstwa. Kliknij, aby przejść do strony internetowej
Synergy Poland w języku polskim

Wskazówki BPC

Jak uniknąć błędów przy wyborze dostawcy?

Przykłady najczęściej popełnianych przez przedsiębiorców błędów w procesach wyboru dostawcy rozwiązań ERP. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które pozwolą ich uniknąć.

SPRAWDŹ, CZY PRODUCENT REKOMENDUJE DOSTAWCĘ
Status partnerski jest rekomendacją, którą udziela producent dostawcy w obszarze sprzedaży i/lub wdrożenia danego rozwiązania. Informuje, czy dany dostawca posiada zespół wykwalifikowanych inżynierów, którzy będą w stanie zrealizować projekt, określa ilość i rodzaj kadry wdrożeniowej. Sprawdź, czy dostawca, który złożył ofertę, widnieje na stronach internetowych producenta, jaki posiada status partnerski. Dowiedz się u źródła (np. zadzwoń do producenta) czy rekomenduje dostawcę, jako swojego partnera handlowo-wdrożeniowego do współpracy z Twoim przedsiębiorstwem (wskaż branżę, profil działalności, wielkość, lokalizację).
ZWERYFIKUJ REFERENCJE OKAZANE PRZEZ DOSTAWCĘ
Referencja referencji nierówna. Dostawca mógł zaprezentować referencję, która dotyczy wdrożenia innego zakresu produktowego, lub też w ogóle nie została zrealizowana. Może wskazywać przykłady realizacji ERP dokonane przez producenta lub innego partnera handlowego. Poproś dostawcę o przedstawienie pełnych referencji wdrożenia ERP, zwróć szczególną uwagę na obszary merytoryczne objęte Twoim projektem np. produkcja, magazyn, mobilność. Dowiedz się, czy dostawca dokonywał wdrożeń samodzielnie, czy dokonywał wdrożeń z innym dostawcą uzupełniającym. Zadzwoń do wskazanych przedsiębiorstw i porozmawiaj z Członkiem Zarządu o zakresie wdrożenia, zweryfikuj jakość świadczonych usług.
ZŁY DOBÓR DOSTAWCÓW PREZENTUJĄCYCH ROZWIĄZANIA
Na podstawie prezentacji przeprowadzonej przez dostawcę przedsiębiorstwo dokonuje oceny danego rozwiązania ERP. Może zdyskwalifikować rozwiązanie lub też w dalszym ciągu rozważać jego wdrożenie. Sprawdź, czy dostawca ma wystarczające kompetencje do dokonania prezentacji rozwiązania. Zwróć uwagę, czy posiada wymagane kompetencje do realizacji Twojego projektu i czy przypadkiem nie specjalizuje się w obsłudze innych branż.
ZAWIERZENIE MARCE
Przedsiębiorstwa chcą współpracować z dostawcą wiarygodnym, który zapewni solidną realizację procesu wdrożenia. Z założenia bardziej ufnie podchodzą do przedsiębiorstw korporacyjnych, które mogą pochwalić się kilkuset osobową kadrą pracowników, wieloma certyfikatami, wieloma referencjami i długoletnią obecnością na rynku. Sprawdź jednak, czy dostawca posiada zespół wdrożeniowy do obsługi twojego projektu. Może bowiem okazać się, że posiłkuje się podwykonawcami, a swoją kadrę przeznacza do realizacji większych i bardziej prestiżowych projektów. Możesz również odkryć, że w ogóle nie dysponuje kadrą w obszarze wybranego przez Twoje przedsiębiorstwo rozwiązania.
ZAWIERZENIE SŁOWOM DOSTAWCY
Na rynku dostępnych jest wiele źródeł, na podstawie których można poznać strukturę rynku, pozycjonować dostawców, zweryfikować kompetencje i ceny rozwiązań. Przedsiębiorcy natomiast mają skłonność do zawierzania dostawcom, ich opiniom na temat produktów konkurencyjnych. Znajdź czas na własną analizę rynku. Dotrzyj do raportów i stron internetowych, dzięki którym pozyskasz wiedzę na temat potencjału rynku i dowiesz się jak oceniane są rozwiązania. Załóż, że dostawca manipuluje informacją na swoją korzyść.
ZŁA KONSTRUKCJA ZAPYTANIA OFERTOWEGO
Jeśli źle zdefiniujesz problemy, nie będziesz mógł ich rozwiązać. Źle konstruując zapytanie ofertowe spowodujesz, że dostawca nie przekaże Ci informacji, które chciałbyś uzyskać. Skoncentruj się na problemach kluczowych obszarów merytorycznych, na opisaniu charakterystycznych zakresów prac dla Twojego przedsiębiorstwa. Nie wstawiaj do zapytania ofertowego zbyt dużej ilości pytań o funkcjonalności systemu, gdyż podniesiesz cenę projektu, a nadal nie zweryfikujesz możliwości rozwiązania. Nie pytaj o podstawowe funkcjonalności, które posiada każdy system, bo na tej podstawie nie będziesz w stanie dokonać selekcji rozwiązań.
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Procedura: Jak wybrać dostawcę?
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Procedura: 1-sza selekcja rozwiązań
Model sporządzony na podstawie analizy przeprowadzonej przez
BPC na podstawie 200 indywidualnych projektów doradczych.
Zapoznałem się
Nasz portal wykorzystuje pliki cookies. Brak zmiany ustawień przeglądarki oznacza zgodę na ich używanie
oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności Grupy BPC.